fredag 14 november 2008

På linjen igen, igen

OK, så det här är den tredje bloggen jag skapar. Kommer det att hålla nu? Är det tredje gången gillt som gäller? Det är nog det i vilket fall; om det slutar som det har gjort de två tidigare gångerna så blir det nog inget mer bloggande för mig sen. Så det bär eller brister i och med det här försöket.

Jahapp. Joakim heter jag. Mycket mer konkret info tror jag inte att jag lämnar ut här. Inga foton eller superpersonliga detaljer att vänta, med andra ord. Jag försöker lära mig av tidigare misstag.
Det jag kan berätta är att jag är tjugofyra år gammal, typ sjukligt blyg, singel, allmänt förvirrad och en aning uttråkad. Hm, kan man säga så? En aning uttråkad? Är man uttråkad så har man väl löpt hela tristesslinan fullt ut...

OK, hur som helst så har jag väl i alla fall inte den mest spännande sortens vardag man kan tänka sig. Så i brist på häftiga rapporter från mitt liv kommer jag tvingas till att ta upp andra knepiga grejer.

Som det här t ex:


När jag surfade runt efter en bloggvärd snubblade jag in på svenska Blogg.se och fick se ovanstående text. Ett trevligt initiativ, eller hur? Ekonomisk hjälp till människor i nöd är positivt.
Men vänta lite... En närmare titt:


Vad fasen? Fårlösa och aidssjuka människor är en sak, men kom igen... I-landsbarn? Det är såpass illa alltså? Vilket industriland är det nu som har fuckat till sin ekonomi så brutalt? Jag tittar åt ert håll, Norge. Oljan är slut, eller hur?
Inget ont om kidsen i sig (några av mina bästa vänner är i-folk), men jag måste ju ifrågasätta prioriteringarna här.

Går man sen in på hjälpsidan i fråga, http://www.webaidshop.se, och klickar sig vidare till bistånd för skolbarn så får man veta att hjälpen gäller barn i Rwanda - ett land som gjort sig känt bl a för att vara allmänt mindre i-land av sig än många andra. Förvirrande.

Visst, de flesta skulle säkert skylla på ett slarvfel i texten, men jag måste anta att så inte är fallet eftersom det inte vore lika kul.

------------

Så... ja, i alla fall...

Jag kommer väl titta in med några rader här ibland. I brist på annat, liksom. Den som vill får göra detsamma. Lämna en kommentar...
Jag ska se till att få till layoten här också. Göra sidan lite snyggare. Så småningom.

Nu ska jag göra något meningslöst, tror jag. Hej så länge!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va' kul Jocke! Tredje gången gillt ja! Vi får tro att det håller den här gången. Nu kan jag titta här i lite då och då!

Kram Fia

Joakim sa...

Jag tackar för att du kommer hit och tittar, Sofia. Alltid lika trevligt att ha dig här. :-)

Kram!