söndag 16 augusti 2009

Vad har vi här...

I förrgår natt gick jag ut för att kolla posten och fann till ingen förvåning alls ett paket i lådan. Från the UK of GB. Rekonstruktion:


(Inte förvånad)


(Inte förvånad)


Whoa! Annat omslag!


Ja, jag såg till att skaffa region 2-versionen också... Jag vet, jag vet, det kan tyckas onödigt. Det var ett infall jag fick. Nu vet jag i alla fall att filmen kan spelas i majoriteten av DVD-spelarna runtom i landet. Sen känns det förstås bra att stödja filmfolket lite extra. Plus att reg 2:s omslag och fodral är rätt snygga. Seså, klicka på bilden och zooma in en aning. Kom igen, skäm bort dig en smula. Nu, för he**ete.

Jag skrev ett mail och frågade om det fanns filmposters tillgängliga också. Fick lite oväntat nog svar från filmens producent och "värd" Adam Scorgie. Han tyckte att det var tråkigt att jag hade råkat (heh) beställa två ex av filmen "due to an error" som jag uttryckte det, men att det uppskattades. Han skickade mig en digital version av postern så att jag kunde trycka upp så många jag ville. Nice!


Längst till vänster: Adam Scorgie


Översättningen är förresten klar. Nästan. Justerar tider nu. Ah, och jag har fortfarande inte listat ut vad fasen jag ska översätta "sizzle" till. Det ska tydligen betyda något i stil med "fräsande ljud". Jag har sökt hjälp via några av internets många översättningstjänster, men de har inte lyckats göra arbetet mycket enklare.


Det lyckas inte ens med den jäkla exempeltexten


Nästa gång ska översättningen vara helt klar. Vi höres i november.
Hehe, jag skämtar eventuellt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att detta har någonting med ditt inlägg att göra, men skulle bara säga detta. =)

Hoppas allt är bra med dig Jocke.
Proppa inte i dig för många chokladbollar nu bara. Puss o kram från Melizza

Joakim sa...

Hej, Melizza. :-)

Det är bra med mig, hoppas att allt är bra med dig också och att det löser sig med skola och grejer.
Chokladbollarna ska jag eventuellt lägga på hyllan ett tag, om inte i alla fall skära ner på.

Puss & kram från Jocke.

Martin G. sa...

"Efter gympan så skulle vi kolla på en film i engelskan (bäng som fan) Det DÅLIGA var då att filmen var missisipi burning... För att göra sagan kort, så GAP flabbade jag varje gång en svart blev dödad i filmen, fasten jag inte direkt var uppmärksam på vad som hände i filmen, så alla trodde jag satt o skratta för att negrer blev dödade när jag igentligen bara va hur bränd som fan."

Hahaha, det var otroligt lustigt tyckte jag. En mycket lustig tråd på FB där folk skriver det mest pinsamma de gjort under påverkan utav CB :-D

Joakim sa...

Åh nej, sånt där ger anti-folket vatten på sin kvarn, förstår jag.
CB i skolan...