söndag 24 mars 2013

2013

Här är jag igen och nu är året 2013. Tiden skulle gott få ta och sakta ner lite grann. Jag blir nervös.

OK, så statusuppdatering: Jag bor kvar i min lägenhet, men är nu arbetslös igen. 2012 var dessvärre inget jättefantastiskt år för min del. Mitt arbete hade blivit riktigt tråkigt och när min uppdragsgivare slutade var det liksom över för min del. Jag fick prova att byta uppgifter och arbetsplats, men det höll inte. Svårt att tro att det är över ett halvår sedan.

Nu måste jag bort från den här orten. Vi något tillfälle under de senaste åren kom jag fram till att det hade gått ett och ett halvt år sedan jag hade varit utanför hemkommunen. Ett och ett halvt år. Vad fan?
Nu i vår fyller jag tjugonio, vilket skrämmer mig av flera anledningar, varav en är att jag blir smärtsamt medveten om hur mycket tid jag kunde ha spenderat på annat plats under bättre omständigheter. Det känns nästan som om att jag befinner mig på fel tidslinje; efter att jag läste på folkhögskola på annat ort för några år sedan borde jag ha gått vidare till något nytt i stället för att studsa tillbaka till hemorten för att bli kvar här. Skulle jag kunna få åtminstone fem år av mitt liv tillbaka? Om inte så gäller det att kompensera nu - jag måste flytta väldigt snart. Jag vill inte fylla trettio här.
Eventuellt har jag hittat en öppning: En kompis har möjlighet på en lägenhet i en stad som utöver sitt namn är helt okänd för mig. Om den möjligheten blir ett faktum har jag erbjudits att dela lägenheten med honom. Då blir jag till ett dammoln vid horisonten, kan jag säga.

/J

Inga kommentarer: