söndag 4 oktober 2009

Det är bättre nu

Hallå igen.

Jag skulle ju återkomma med uppdatering var det sagt, så jag får lov att meddela att jag än en gång tycks ha oroat mig i onödan. Vid besök hos vårdcentral och läkare fick jag veta att mina bekymmer eventuellt berodde på en bakterieinfektion i ögat. Efter några dagars behandling med antibiotika i form av ögondroppar känns det nu mycket bättre i tinningen. Länge leve modern sjukvård, säger jag bara. Man tar gärna sånt för givet, men faen så glad man ska vara över att man lever här och nu när hälsan vacklar. För blott några få (hundra) år sedan skulle mina krämpor säkert ha behandlats med iglar och ett kvicksilverlavemang. Brr. Iglar.

Attans, jag är en smula trött. Jag får återkomma snart igen. Till dess en tänkvärd annons:


Word.

3 kommentarer:

Martin G. sa...

Mmm, kvicksilverlavemang!

Anonym sa...

Ska man skaffa Trimgel eller inte månntro? /Alm

Joakim sa...

Jag vet faktiskt inte hur man ska göra, Alm - men normalt är det inte.