torsdag 1 oktober 2009

Något står inte rätt till

Hej.

Jag är lite orolig här. Som vanligt, heh. Har sveda och värk i och runt ett öga och det liksom strålar ut mot tinningen. Det började i liten skala redan för ett antal månader sedan. Under de senaste dagarna har det dock varit hyfsat illa, det liksom bränner i tinningen. Värken påminner om den vid en öroninflammation. Ett område vid kindbenet känns halvt bedövat också. Jag har fixat läkartid senare i dag i alla fall. Jag befarar naturligtvis det värsta.
Usch, jag är förmodligen född nervös. Fy fan för det.


Just, mitt Sims-projekt, ja...
Ja, till att börja med så måste jag tyvärr meddela att Jerry G har gått ur tiden. För ganska länge sedan faktiskt. Vid hans bortgång hade jag dock låtit honom pensionera sig från förökandet och lagt min uppmärksamhet på några av hans söner i stället. Ofta syns vissa likheter:


Gissa vad.


Jerrys arbete har givit tydliga resultat; det har uppstått en grön minoritet i samhället med representanter typ överallt. Nästan varje hushåll har lite Greenf*%¤er i sig - vilket ironiskt nog har ställt till med bekymmer för uppdraget. Det är nämligen rätt svårt att sprida vidare din förälders gener när nästan alla du siktar in dig på visar sig vara ditt halvsyskon. Spelet tycks dock skapa nya familjer då och då, så det går att hitta partners så småningom. Två tjejer flyttade in i samhället nyss t ex. Efter att de blivit gravida upptäckte jag att de faktiskt var ett par. Whoa. Dubbelgraviditet borde öppna för rätt obehagliga diskussioner i ett lesbiskt hushåll.

Ett smakprov på Jerrys arv (klicka för större bild):


Den där baddräkten är otroligt nog inte min skapelse.


Isch. Sims... Vilken drog. Jag har rätt svårt att slita mig från det när jag väl börjar. Handen på hjärtat har jag dock inte speciellt kul med det. Det är så långsamt och ofritt. Kanske är det dags att lägga ner det och spendera tiden på något skojigare. Ja, så får det bli. Härmed lägger jag Jerry-projektet på is på obestämd tid. Det firar vi med att titta på en väldigt rolig bug(g) från spelet (åter igen, *klick* för stor):


A Time for Romance



Alltså, det känns verkligen inte bra här. Mot läkaren om två timmar. Jag återkommer med uppdatering.

4 kommentarer:

Martin G. sa...

Klarade du dig? :-o

Joakim sa...

Hah, ja. Läkaren misstänkte bakteriell infektion i ögat och skrev ut ögondroppar. Redan efter en dag känns det mildare. :-)

Unknown sa...

Bra att det blir bättre - blev nästan lite orolig där...

Joakim sa...

Jo, det var ganska obehagligt vid några tillfällen. Slapp lätt undan i slutändan i alla fall.