måndag 16 februari 2009

Dåliga vibrationer

Det är sen söndag/tidig måndag och jag sitter här och vibrerar som en kåt kanin. Orsaken är tyvärr att jag har druckit kaffe. Brukar inte bli så här illa vanligtvis, men under fel omständigheter kan det slå slint. Ibland är koffein inte det som hjärnan behöver. Faen.
Vad som är än sämre är att jag faktiskt har lyckats hyfsat bra med att vända "rätt" dygnet igen, vilket lär bli tämligen ogjort nu. Jag lär knappast bli trött ännu på några timmar. Faen igen.


Tack, kaffe. Du är bäst.


Jag har suttit och kollat igenom gamla bekantas bilddagböcker. Upplever nånting som kanske kan kallas nostalgi. Man längtar tillbaka lite grann, liksom. Till en annan miljö och en vardag med rikare innehåll. Mer socialt umgänge. Träffar inte så många bekanta numera, blir mest någon gång under helgerna. Synd att det ska kännas så svårt att ta initiativ till att förbättra grejer.
Nåja, man kan ju alltid klaga i alla fall. Bra det.


OK, vad mer... Ah, här är en grej. En annons som jag snubblade över:



Vetskap kan vara bra och vetskap kan vara dåligt. Dödsdagen, vågar jag påstå, tillhör kategori nr 2. Slutet på existensen kan faktiskt vara en ganska deprimerande grej att ha i åtanke.
Även om syftet med det där testet är att få en till att se över sin hälsa och inspirera till ett sundare liv så kommer man (förmodligen) lik förbannat att få ett nytt dödsdatum hur man än gör. Det är inte en okej kompromiss för min egen del. Så screw you, www.censureradadress.se - det finns roligare saker att ta reda på.


Nu ska jag kolla på Arrested Development.

Inga kommentarer: