torsdag 19 februari 2009

Influensa

Ja, fy fasen. Jag hade (såvitt jag vet) klarat mig från allt vad sjukdomar heter fram tills nu. I måndags satt jag barnvakt åt minstingsyskonen hos min pappa och lyckades nog tyvärr dra på mig smittan från honom. Jag var rädd att det skulle hända, men trodde väl på något plan att jag förmodligen är oövervinnelig och accepterade, vilket slog tillbaka på mig under onsdageftermiddagen. Nu sitter jag med smärtor i hals och öra, för en gångs skull iklädd långärmad tröja, och hoppas att det värsta snart ska vara över. I alla fall öronvärken, som är mest plågsam.
Inga värktabletter äger jag heller. Strålande.

Måste sluta. Det händer något i örat. Aj.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur vågar du bli sjuk när det börjar närma sig den internationella pizza och ballzdagen?

Om du tror att det snabbar upp tillfrisknandet med lite drugs så får du höra av dig. Jag kan åka och köpa.

Anonym sa...

Inte har du haft närkontakt med en facehugger? Jag har nämligen hört att man kan få ont i halsen av det och att chestburstern kan komma ut genom örat.

Förövrigt så vill jag bara säga att jag också har en häst***...

Joakim sa...

Hey, Petter och Samson!
Vilken slump att just ni två råkar skriva till mig med blott nio minuters mellanrum!

Petter: Faktum är att jag mår bättre nu, och jag lär nog klara mig utan värktabletter, men jag antar att det kan finnas en smittorisk kvar. Jag hostar eller nyser ingenting dock. Så jag vet inte riktigt hur vi gör med P&B i dag.

Samson: Hm, är det verkligen en chestburster om den tar vägen via örat i stället?
Bra att storleken håller i sig, Samson! Så att den inte blivit degraderad till ponny eller så.

Anonym sa...

Det är inget slump. Det är nämligen så att Petter och Samson är en och samma person! Jag vet att det kan vara svårt att förstå, speciellt med tanke på hur olika de ser ut men det är faktiskt sant.

Jag får förklara närmare nästa gång vi ses. Nu måste jag iväg och jobbat lite. Har en skithög att halka på.

Joakim sa...

Haha, din karriär gör mig avundsjuk, Göran! :-D

Du, nu när jag tänker efter så... har jag faktiskt aldrig sett Petter och Samson på samma plats samtidigt!