onsdag 20 maj 2009

WAR och bio

OK, det blev inget WoW för mig, men väl Warhammer Online - därav min kanske ovanligt långa frånvaro.

Jag och en kamrat poserar

Har inget annat att göra om dagarna ändå, liksom. Inget som jag vågar mig på i alla fall. Lika bra att underhålla hjärnan så gott det går medan klockan tickar vidare.


Var på bio med en kompis i fredags. X-Men Origins: Wolverine.
Sällan har jag sett så många klyschor i en och samma film.

Hjältens flickvän - en godhjärtad, fotomodellsnygg småskolelärare som ger visa råd i fabelform - blir ett mål för skurkar. Hjälten, som tills nu hade lämnat sina våldsamma dagar bakom sig, ger sig ut efter hämnd. Han ställs snart öga mot öga med... sin onde bror.
Resten av handlingen står specialeffekterna för i stort sett. Inget man inte har sett förut heller.
Hugh Jackman i huvudrollen är i och för sig rätt bra, speciellt när han är skämtsam. Storskurken tyckte jag var välspelad också, en viss Danny Huston som jag faktiskt har missat tidigare.

På det hela en väldans medioker sak som säkert kan underhålla lite grann under en inte alltför seriös filmkväll med polarna. Alkohol kan vara ett plus. Ser för övrigt att den fått betyget 6.8 på IMDB, vilket tveklöst känns för högt. Nyhetens behag, antar jag.


Nej men, vad fasen... Nästa inlägg får väl komma med något kortare intervall i alla fall.
Jag kanske blir med om något lustigt, erotiskt äventyr jag kan blogga om. Eller nåt. Om inte så kan jag säkert hitta på ett. Hej så länge.

1 kommentar:

Martin G. sa...

Mäh! Är ju klart den får högt betyg, om man nu kan kalla 6.8 högt, det är ju för böfvelen Wolverine spelad av Hugh Jackman :_D