lördag 23 maj 2009

(Det betyder tjocktarm)

Sitter i lägenheten på en lördagkväll, skabbig som en kåt bäver, och fördriver tiden med att äta. Ett gäng bekanta har samlats på annan plats för att ha skoj och har bjudit in även mig, men jag är för skabbig för att gå dit. Det hade varit annorlunda om jag kunnat duscha, men jag har fasen inga rena kläder att ta på mig därefter. Jäkla... tvättstuga som inte hade några lediga tider i dag. Om jag bara inte sköt upp saker hela tiden så skulle sånt inte vara ett problem - men det gör jag, så det är det. Ofta dessutom.

Jaja, jag får väl sitta här hemma och surfa runt på olämpliga grejer i stället. Det är inte en sysselsättning typisk för en lördagkväll (exklusiv varken för lördagar eller kvällar) men jag har inte så mycket annat att välja på. Inget jag gråter över dock.


Hehe. Från TV-tablån i dagens tidning:

Mot nya äventyr, Colon !

De som kan lite engelska ser att Tryckfelsnisse har humor. Rätt låg humor, hehe. OK, förlåt.


Oj, nu ska jag byta ämne igen. Det blir lätt så.

Ser att det är val till Europaparlamentet snart. Mitt röstkort ligger här bredvid mig. Mmm... Demokrati.
Om jag nu bara visste vad fanken det här "Europaparlamentet" var för något så skulle jag säkert vara väldigt entusiastisk just nu. Hm. Jag skulle i och för sig kunna googla... Nej! Det jag inte har lärt mig i/minns från skolan är inte värt att kolla upp - det vore inte rätt mot svensk utbildning.

Jag funderar faktiskt på att lägga min röst på ett visst enfrågeparti. Har annars svårt för såna, men den här gången gäller det ett ämne som jag är rädd att andra partier väljer att låta glida, nämligen personlig integritet. Har inte lagt mycket till tanke på det förr, men numera funderar jag mer och mer på det där med övervakning kontra frihet från den. Antar att den där FRA-grejen satte igång det. Blev såpass paff och förbannad över att se något sånt hända i Sverige av alla ställen. Har nog blivit för tam.

Nu är det bara det där med att våga sig i väg till röstlokalen då.


Avslutande bild:


Varning till dig som jobbar med reklam: Citationstecken är sällan en bra idé.