onsdag 3 juni 2009

Skärm

Det har gått nära två veckor sen sist, men I'm back, som de säger in the States, som de säger i staterna.
Kanske skulle göra bloggen till en varannan vecka-grej. Känns lika bra. Eller, nej... Då blir det till ett krav i stället. Såna gillar jag inte. Fuck it, som, ja... Staterna.

Jag har gått och skaffat mig en ny bildskärm - och det var ta mig fan på tiden; den gamla var en klenod från 1997. Just det, 1997. Jag har fram tills nu suttit vid en skärm som var ny när världen lyssnade på Spice Girls.
Spice Girls!


Hej då!

Hello!


Mycket tacksamt uppköp. Har rätt så mycket skarpare bild nu. Sen väger den nya skärmen säkert tre gånger mindre än den gamla också, vilket kommer att göra LAN-tripperna väldigt mycket lättare från och med nu. Åh, vad jag bävade inför att dra på den där gamla kolossen...
På tal om LAN så har jag nyss fått höra att nästa har bokats i juli. Bra, bra. Nu skulle man bara haft en bättre dator också.


Sitter och skriver svenska undertexter till en film. Jag nämnde den lite snabbt för ett tag sen, men sa aldrig vad den handlade om; en dokumentär om ett lite kontroversiellt ämne. Kontroversiellt i Sverige i alla fall. Pfft. Jäkla land.
Det är hur som helst rätt kul. Kanske kan försörja mig på sånt. Yeah. Men förmodligen inte.
I nästa inlägg kanske jag avslöjar vad det är för film.


Nu är jag trött av någon anledning, så jag sätter stopp här. Ska se om jag kan vara lite snabbare med nästa inlägg. Hej, hej.

8 kommentarer:

Mellie sa...

Ny dator skärm, det var som fasen! Slipper du spela med "brunfiltret" på Lanet.. Kommer ju sakna den =) Take care sweetie.

Joakim sa...

Du, om du verkligen saknar den så har jag en present till dig när du kommer... :D

Mellie sa...

Du, jag har redan en sådan ståendes i Andreas sovrum heh, men tackar som frågar.
Alltid lika härligt att se dig förbannad över din så ståtliga gamla dator, det värmde oss alla i själen. ;)

Joakim sa...

Just. Den, ja. Hehe.
Själva datorn lär jag fortsätta vara förbannad på i och med att jag inte kan köra de häftigaste spelen. Eller ja, det är inte ens min dator; lånar den från P. Min egna är mycket sämre.

Anonym sa...

Jag kan spela Wow å War på min laptop, MEN, det laggar som satans! Gäller att man har lugna nerver, annars hade min dator gått genom fönstret för längesedan. /M

Joakim sa...

WAR kan jag tänka mig hackar, jo. Det gör det här också ofta. När det händer mycket på skärmen. Mer RAM-minne ska hjälpa har jag hört.

Martin G. sa...

Grattis till ny utenhet :)

Joakim sa...

Tackar, Martin! Tyckte att det var prio ett.