onsdag 17 juni 2009

Fler utgifter

Heh, jag gick aldrig och la mig. Efter senaste inlägget alltså. Bra idé att dricka kaffe nattetid sådär. Stadsbesöket under dagen som följde blev därmed lite knepigt. Gick liksom omkring i ett lite drömaktigt tillstånd. Sen fick jag förbannat ont i magen, vilket skulle kunna ha berott på kaffet, men jag misstänker även den skumma salamipizzan jag åt på plats. Man ska aldrig gambla med salami sådär. Kulmen nåddes dock när jag fick syn på min spegelbild i en provhytt; när man har varit vaken i runt ett dygn blir det tydligen rätt synbart. Kände plötsligt att det vore bäst att åka hemöver omgående. Rödsprängda ögon och blek hy får en att se skrämmande sjuk ut.


Tänk efter - det är inte värt det.


Gah, mitt headset har gått sönder. Ljudet började försvinna av och till i vänstra hörluren för någon dag sedan. Jag skruvade isär den och fann att felet låg i sladden. Ett glapp. Jag kom fram till att det bästa vore att klippa av den, ta bort en bit och sedan skarva ihop den igen. När jag så hade gjort tyckte jag dock att det hela såg lite hälsovådligt ut. Jag tror att man bör isolera skalade kablar nämligen. Speciellt när de hänger såpass nära ansiktet. Eller jag vet inte, det såg pinsamt hobbyaktigt ut i alla fall.
I slutändan sa jag bara "f#%¤*" och bestämde mig för att det var kört, så nu måste jag till att hitta nya lurar. Tips på vad som är bra och prisvärt tages tacksamt emot. Jag kan inte sånt här.

Inga kommentarer: