måndag 29 juni 2009

80's

Klockan är inte mer än halv elva på förmiddagen och termometern visar - och jag skämtar inte nu - femtiosju grader Celsius! :-O

OK, jag skämtar, den visar 28,4°C. Dock sitter den termometern på västsidan, i skuggan. Det är plågsamt mycket varmare åt det hållet jag sitter. Phew. Och jag är klädd i svart som vanligt. Har inte mycket annat att ha på mig. Lagom kul att promenera i om jag ska gå och hämta ut de nya hörlurarna. Vill, men vill inte.

Ah! För er som gillar 80-talsmusik, Grand Theft Auto: Vice City och kanske i synnerhet 80-talsmusiken i Grand Theft Auto: Vice City så har jag spontant satt ihop en spelningslista i Spotify som näästan bildar hela soundtracket till spelet. Alla låtar finns inte med, men majoriteten är där. Har man aldrig spelat spelet så gör det förstås ingenting; det här är en finfin "Best of the Eighties"-samling för alla som minns åttiotalet eller i alla fall repriserna av Miami Vice.
Nu ska vi bara se om jag kan lyckas klistra in länken här då... Kolla om det går att klicka på bilden:



Funkar det inte så är det för att jag är kass, men det är det bara jag som får säga.
Låtarna ligger förresten sorterade efter genre, om man skulle undra varför det bara tycks dyka upp en massa tryckare i början.

Ah, och har man inte Spotify så finns det sidor som delar ut invites, likt den här: http://invitify.fleo.se/

6 kommentarer:

Unknown sa...

Grym lista Jocke! Mer sånt! :)
Förövrigt tror jag inte att fleo-sidan delat ut invites på rätt länge, stått på 119110st i över en månad iaf.

Joakim sa...

Jag är very, very glad att det uppskattas. :D
Ett av de starkaste soundtracks som existerar, det där. Det och Fallouts (originalspelens) är mina favoriter.

Ah, jag var rädd för att den där sidan inte var så grejt. Ska se om jag kan hitta en bättre att länka till i stället.

Martin G. sa...

Jag har en snopp.

Unknown sa...

Jag har två! Min och din Martin!

Anonym sa...

Nu ska vi se, har läst inläggen i antikronologisk ordning.
Först två exemplar av en film. Sen ett spel. Sen hörlurar. Vad får jag läsa i nästa inlägg, tro? Något slags maskin som gnider sig mot dina lår i häftiga rörelser och blåser ut ånga (färgad) i nacken på dig?

Jag hoppas dock på att det står något om att Jocke har en inkomst av något slag!

Joakim sa...

Hej, Anonym! (och, eh, Martin och Daniel med sina skumfasoner)

Klart jag har inkomst, om än inte en så stor sådan. Det jag listar här på bloggen är typ allt jag köper, minus mat då.
Vi tackar Prisjakt.se för att jag kommit undan såpass billigt för den delen.

Maskin... Gnida... Lår...? Färgad ånga? Ska jag ha mig en sådan får den nog lov att vara custom-made. Till och med Prisjakt går fanken bet där.