tisdag 5 maj 2009

A View to a Skill (jag kan göra lim)

Jag fixade problemet med brevet. Kom på att jag kunde sätta en klisterlapp med texten "fel adress" över kontonumret och sen lägga brevet på lådan (tack till en viss läsare). Dock hade jag ingen klisterlapp, så jag blev tvungen att använda papper och lim. Dock hade jag inget lim, så jag blev tvungen att göra eget. Kokade ihop lite vatten + mjöl i en kastrull och applicerade det på lappen. Det verkade funka rätt bra. Jag kan spara flera tjugolappar under en hel livstid på den idén. Tack, Macgyver. Eller vem jag nu fick det ifrån.


Plus vatten. Annars värdelöst.

Har fortfarande inte mycket att göra här, för övrigt. Fick nyss reda på att en praktikplats som funnits på radarn sen innan jul inte tar emot praktikanter. Så... det är väl inte mycket till praktikplats alls, antar jag. Det kan med andra ord bli fortsatt sysslolöst ännu ett tag framöver. Tills något händer får jag försöka fördriva tiden med något meningsfullt. Vad det nu innebär.

Sitter och kollar Bond-filmer i brist på annat. Bestämde mig för att ta upp ett Bond-maraton jag avbröt för ett tag sen och se de resterande filmerna i serien.
Började med For Your Eyes Only. Den var sketatråkig, med undantag från en rätt spännande bergsklättringsscen. Jag gillar faktiskt Roger Moore som Bond. Han är kul när han är vitsig.
Fortsatte med Octopussy, vilket handen på hjärtat måste vara en av de modigaste filmtitlarna någonsin, vuxengenren inräknad. "Octo"= "åtta" och... Nåja, vi lämnar det. Den var hyfsad i alla fall.
Senast sedda filmen är A View to a Kill, tydligen ofta ansedd som den sämsta av dem alla. Jag vet inte om det är en rättvis dom, fast den var rätt tråkig. Christopher Walken gör dock en väldigt underhållande skurk. Som en parentes fann jag det rätt underligt att filmen inte tycks finnas med i Googles förslagsregister:



"A view to a skill"? "A view to a bridge"? Jag tvivlar faktiskt på att de skulle vara vanligare sökningar. Minst två av förslagen i listan är rätt uppenbara anspelningar på filmen, liksom. Vad är det här för mörkläggning? Bara Google vet.


Passar i och för sig postern förbluffande bra

Inga kommentarer: