lördag 13 december 2008

Kattvakt 2

Läget: oförändrat. Jag befinner mig på samma plats som sist, dvs i min bekants lägenhet tillsammans med tre katter.

Telia har fortfarande inte givit min internetanslutning tillbaka till mig. Har ingen aning om varför. Jag märkte dock en lustig grej tidigare när jag gick in på deras hemsida; kollade sektionen med rapporter om driftstörningar och fann till min förvåning bland de femton listade problemplatserna min egen hemort där. Tiden för störningen var den tionde december, alltså samma dag som min anslutning gick ner. Hm. Slump? Jag vet inte. Mysko i alla fall.

Jaja, jag hoppas väl att saker är som de ska på måndag igen - det är ju trots allt som alla vet veckans mest uppskattade dag. Ingenting kan gå fel på en måndag.

------------

Vad i helsike...? Är det den trettonde? Lucia alltså? Det var som fasen. Jag har uppenbarligen ingen koll på tiden. Dags att äta lussekatter (eller lussebullar som vissa säger - samma skummisar som uttalar "kex" med k-ljud...) och dricka glögg då. Mmm. Glögg. Det måste jag skaffa.

Nåja, i alla fall... Jag ska återgå till att göra ingenting nu. Jag kanske tar mig friheten att smaka på musten i kylskåpet. Hehehe. Stöld.

Inga kommentarer: