onsdag 10 december 2008

Kattvakt

I natt tappade min dator kontakt med allt vad internet heter. Jag trodde först att det berodde på driftstörningar, men började snart ana oråd. När var det räkningen skulle vara betald egentligen? Hm... Så, jo, i morse när jag märkte att det fortfarande inte gick att ta sig in hämtade jag den senaste interneträkningen och konstaterade att mina farhågor stämde: jag var sen med min betalning och därmed satt i offlineläge tills Telia fått sina pengar. Jag blev typ förtvivlad. Modern som jag är använder jag ju faktiskt internet till att betala mina räkningar, vilket innebar att jag befann mig i en ond paradox. Tills jag kom ihåg att jag är kattvakt, vill säga.

En bekant som bor i min närhet arbetar i Norge varannan vecka och i hans frånvaro brukar jag kolla till hans tre katter. Min bekant har även internetåtkomst hemma hos sig. Bra för mig.
Så nu sitter jag i en annan bostad än min egen och betalar räkningar. Bland annat. Två katter har jag inne hos mig också. Den tredje är ute och, ja, vad fasen nu katter gör i snö. För snö finns det. Rätt kallt är det också. Även här inne. Så även hemma hos mig. Då jag och min bekant delar hyresvärd misstänker jag att hela hyresområdet här är kyligt på insidan. Vågar inte ringa och klaga, dock. Inte för att någon lär bli irriterad - undviker bara som jag nämnt tidigare att prata med okänt folk i telefon.

Ah, vilket påminner mig...

Jag blev än en gång väckt av min ringande telefon i dag, men den här gången var det inte någon som försökte sälja nånting till mig. Tror jag. Det var en äldre herre som talade i vokaler. Jag hörde inte vad han sa. Är rätt säker på att han var, hur säger man... vilsen, för jag försökte utan resultat förklara för honom att han förmodligen hade ringt fel nummer. Efter någon minut kunde jag inte göra annat än att lägga på. Han ringde då inte tillbaka igen, så jag är fortfarande rätt säker på att det inte var mig han menade sig prata med. Nåväl.

Nu får vi se vilka andra äventyr den här dagen bjuder på. Jag funderar på att gå och handla sen. Synd att det ska vara så kallt bara.

Hej så länge.

UPDATE: Den tredje katten kom in nu.

Inga kommentarer: