fredag 10 april 2009

Det... är över

Dagen efter senaste inlägget vaknade jag upp till en ny katastrof i odlingen: Alla plantor utom nykomligen hade gone to shit, som de säger. Ja, även den hittills så starke P1 hade vissnat. Jepp, P1 är borta. Smått otroligt nog. Fasen, de nya bladen var ju på väg... Det gick ju så bra för den plantan.
Anledningen tycks ha varit uttorkning. Suck. Antar att det var det som drabbade dem den första gången också.
Bara nykomlingen, P4, verkade oberörd. Jag tog farväl av dess tre storasyskon och satte nya frön i deras plats. Alla frön jag sätter har, som jag nämnt tidigare, redan börjat visa rötter, så det dröjde inte länge innan de nya växterna visade sig ovanför jorden. I går syntes de alla.

---------------

Mellanspel:
I går for jag till Karlstad med kamrater som skulle fira Färjestads guldseger i hockey-SM. Jag själv kunde nog inte brytt mig mindre, men följde med för umgängets skull. Jag och en annan mindre hockeyintresserad bekant i sällskapet placerade oss strax utanför torget medan de andra fortsatte in i den tätare folkmassan. Sedan följde någon timme av stillastående i väntan på att vi skulle åka och äta. Vi for till Max. Och det var det.

De har inte ens snygga dräkter längre


Live feed
Åh, jippi. Min diskborste hade legat och börjat smälta medan jag satt här och skrev. Glömde den i en kastrull på en varm platta. Sketa.
/Live feed

---------------

I alla fall... Jag kom hem under natten, kollade snabbt plantorna och tyckte att de såg levande ut, gav dem lite vatten och ställde dem på ljusfri plats. Bestämde mig för att bara ha dem under ljus på dagtid från och med nu. Då jag kunde ha riktig uppsikt över odlingen. Sen la jag mig och sov.
När jag vaknade tidigare i dag - klockan 17.25 - fick jag se att att allt hade gått åt helsike (to shit) ändå. Odlingen hade torkat ut. Det är över.

Bild från rulle #3

Jag var väl för snål med vattnandet, förstår jag. Så kan det gå.
Nåja, jag är då inte nere för det här, inte. Det här var ju bara en grej jag gjorde på skoj.
Nästa gång ska jag fixa plastkrukor som faktiskt kan hålla kvar vatten, samt se till att sätta plast över krukorna eller placera dem i minidrivhus. Då torde uttorkning vara en avsevärd mindre risk i alla fall.

Nu ska jag... Jag vete faen.

Inga kommentarer: