söndag 19 april 2009

Jag kan hoppa

Nu har jag legat på latsidan med bloggen igen. Förlorade bloggvirke i och med odlingens död, antar jag. Sen har jag även suttit och gjort andra grejer som tagit upp lite av min tid. Ledtråd:


I och för sig inte så mycket till ledtråd som att säga rakt ut vad det gäller.
Jodå, jag har suttit och spelat WoW i någon vecka. Sitter med en provversion hittills, men har tankar på att börja spela på riktigt framöver. Kanske är skoj.
Här är ett av mina alter egon - Miriar:

Jag känner att ord är överflödiga här. Titta på honom.
Samme man (och jag tar inte lätt på det ordet här) bakifrån:


Det krävs en riktig man (eller, för all del, kvinna) för att våga gå klädd sådär. Miriar vågar. Varför? Därför att Miriar är den hårdaste motherfuckern på den här sidan om... vad nu vattnet mellan Eastern Kingdoms och Kalimdor heter, jag är inte så insatt än. Han är i alla fall tuff. Tuff, men snäll.
Så om ni ser en man i cerise cape och turkosa pantalonger, bli inte rädda; det är bara Miriar som är ute och bekämpar brott. Ja, i WoW alltså; ser ni en person med samma signalement i verkligheten finns all anledning att vara ängslig.

Ey, kolla förresten vad man får lära sig när man når level åtta om man har tipsfunktionen aktiverad:


Jepp, här får jag och en annan av mina karaktärer - Kaleido - veta att det fan finns en hoppfunktion i spelet. Level åtta. Man når inte dit på fem minuter direkt. Det kan liksom ta ett tag. Level åtta. Jag är fasen rent mållös. Varför i helsike får man inte den infon direkt för? Tyckte de inte att hoppfunktionen är en rätt central grej i ett spel? Ansåg de att det är för mycket att ta in för en nybörjare - gå framåt, gå bakåt och hoppa? Innan åttonde nivån?




Fasen, är trött. Skriver mer snart.

3 kommentarer:

Hannah sa...

NO! Inte WoW-träsket!

Joakim sa...

Hm, du känner att Warhammer Online är mer åt mitt håll?

Fru Fleggman sa...

Jag instämmer med den förste talerskan: Jocke! Backa iväg från WoW. Vänd ryggen till och gå så långt därifrån som du bara kan. Se dig aldrig om, eller du blir förvandlad till en saltstod.