onsdag 21 januari 2009

Hit it, Obama

Mm, nu har jag färgat bloggen. Inget är skrivet i sten förstås, lär nog komma att ändra grejer under tidens gång.


Så här ser förresten min blogg ut


Jag sköter katter igen. Sen så har Barack Obama blivit president i USA.
Puh, senaste dygnet sammanfattat där. Jag har varit i Karlstad och ätit pannbiff också.

Så Bush är alltså borta. Bra, bra. Obama ger ett intryck av att vara en vettig person. Ett framsteg där. Såg sändningen från... vad fasen heter det på svenska... the inauguration i går via internet. Lyckades dock klantig som jag är att klicka mig bort mitt i Obamas tal och kunde sen inte ta mig tillbaka in igen. Typiskt. Jag blev tvungen att föreställa mig resten:


"... viktigt att vi värnar om vår miljö och stärker de diplomatiska förbindelserna med omvärlden i dessa oroliga tider. För att byta ämne ett slag så antar jag att det här är ett lika bra tillfälle som något annat att nämna att jag egentligen inte erkänner Texas."

[applåder]

"Sen gör jag gräs lagligt också. Vilket jag har skrivit en liten låt om. Musik, tack."

---


Sannerligen fyra intressanta år att se fram emot, det här.
Så, ja... Obama är den förste svarte amerikanske presidenten. Listan över grupper som inte haft en medlem i Vita Huset (besökande räknas inte) har blivit lite kortare. Nu väntar vi på första kvinnan då. Och förste ateisten eller agnostikern.


Nääär som helst nu


På tal om annat så är jag än en gång sittandes vid katt-kamratens dator. Har precis smittat den med en installation av GTA IV. Hehehe. Ska se om det går an att spela in filmsekvenser från spelet på den här maskinen. Lyckas jag sätta ihop något häftigt så kanske jag lägger upp det här i nästa inlägg. All utfyllnad som får mina inlägg att verka genomarbetade är bra.


Ni bevittnar frukten av ett hästjobb

Inga kommentarer: