lördag 3 januari 2009

Det är ett nytt år igen...

... och det måste vi uppmärksamma av någon anledning. Det är inte som om att universum direkt bryr sig; samma fysiska lagar gäller fortfarande och ingenting nollställdes när klockorna slog tolv på natten till den första januari. Förutom de digitala klockorna då.

Jag har varit på LAN-party i några dagar, kom hem i går efter nästan en veckas frånvaro. Vi i kamratkretsen har haft de här tillställningarna av och till sedan senare kvarten av nittiotalet. När folk slutade gymnasiet och fick jobb eller började studera på annan plats så blev våra LAN mer sällsynta; i somras var det första gången på ett antal år som vi tog upp det igen. Det senaste nu kan ha varit det sista på ett bra tag framöver. Vi får se.

Det står inte helt rätt till i huvudet på mig. Jag mår inte helt OK. Har några tankar som skrämmer mig. Det är viktigt att jag inte omger mig med fel slags personer när jag mår så här, så jag är försiktig med att nämna vad mina funderingar gäller. Fortsättning följer eventuellt.

På tal om felaktigheter i mitt huvud så känner jag av en viss huvudvärk också. Det kan kanske bero på hur jag har sovit under den senaste tiden. Är man på LAN kan man räkna med att sånt rubbas. Mer än vanligt till och med.
Hm, jag tycker mig känna att jag gått upp i vikt också. Fasen. Det betyder att jag måste ta fler promenader än jag tar nu, dvs jag behöver ta fler än noll promenader. Men det är ju så kallt... Sen är det inte så jättekul heller. Speciellt när man har sett allt på orten. Sight-seeing blir tråkigt då.

Jaja. Snart tillbaka. Hej så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockren blogg Jocke ;) Om inte annat går man därifrån med ett leende på läpparna :) V.13 kommer jag och jagar dig, bara så du vet.:) /Kramar ifrån skåningen.

Joakim sa...

Hej på dig, skåningen. Roligt att se dig här. :-)
Ja, hör av dig när du kommer upp så hittar vi på nånting.
/Kram, kram