lördag 31 januari 2009

Rik Mayall, en haikudikt och något mer...

Blogg, blogg, kära blogg... Jag har försummat dig igen.
Fasen, man hör om folk som uppdaterar sina bloggar flera gånger om dagen... Om deras tillvaro är så innehållsrik, hur hinner de egentligen med att rapportera om den? Och hur jäkla spännande liv måste man inte ha för att hålla läsare intresserade när man uppdaterar så ofta?


"Ojoj, mot bloggen efter det här"


De måste ha många intressanta tankar i skallen, helt enkelt. Synd att det ska vara ett subjektivt begrepp bara. "Intressant" alltså.

På västfronten intet nytt, är jag rädd. Här är det sig likt, d v s jag har fortfarande inte någon sysselsättning och jag är fortfarande lika slarvig med att hålla ordning på saker och ting. Jag skulle exempelvis till socialkontoret tidigare i dag, men missade den tiden. Jäklar. Det är då inte första gången heller, snarare typ sjätte. Jag framstår nog inte som den mest ansvarsfulle av alla arbetslösa ungdomar direkt. Eller den mest engagerade. Suck, det blir väl till att skicka ännu ett mail med en generad ursäkt.
Varför ska man behöva vara född nervös och generad? Orättvist.

Hm, jag vill ha mer att skriva om, men fantasin vill inte riktigt ta fart här. Hm. Kom igen, Joakim... Kunde jag skriva dikter så skulle det passa bra med en här. Typ en limerick eller en haikudikt.

Ingen limerick.
Haikudikt är lättare.
Barack Obama.

Jag har ärligt talat lite svårt för att se storheten i haiku. För djupt för mig kanske?

Ah, jag kan ju faktiskt bidra med ett litet filmklipp också. Från brittiska serien Bottom. Har nyss suttit och kollat igenom den. Rik Mayall, som spelar en av de två huvudkaraktärerna, får mig så lätt att skratta med sina extrema miner och kroppsspråk. Han känns rätt unik. En litet smakprov av Rik här:




Haha. "A boiled egg".
Jag undrade i en tid om det var han som hade rösten till Stewie i Family Guy. De låter så fruktansvärt lika... och påminner om varandra en aning till utseendet också när jag tänker efter. Så var det dock inte. Fasen.

Jaja, det får väl räcka för det här inlägget.
Ah, jag åstadkom inte så supermycket i GTA IV:as editor heller, men det tog skitlång tid att sätta ihop det lilla klipp jag till slut fick till. Editorn är rätt kul, men ofta jäkligt frustrerande.
Mitt mästerverk får sätta punkt här:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Rik är min absoluta favorit!
Synd att vi inte har någon som han i Sverige.

Joakim sa...

Asch, så länge vi har Rik behöver vi ingen reserv. Dock kan jag inte säga att jag har sett honom i nyare grejer. Det är tråkigt.

Anonym sa...

Nä, det är sant, sedan samarbetet med Ade Edmondson upphörde har det inte blivit så bra. Believe Nothing var väl det senaste med honom som visades i svensk TV, förutom något Miss Marple-avsnitt där han medverkade. All about George har inte visats här.
Var i England i somras och skulle se Rik live i en teaterpjäs, men han ställde tyvärr in på grund av sjukdom (sviter efter olyckan 1998).