måndag 9 mars 2009

Gary Oldman, jordgubbar

Måste skriva något i bloggen... Måste... verka... *hngh*... trendig...

Om mitt liv här i lägenheten kom att filmatiseras så skulle två saker stå klart:
  1. Det vore en billig produktion, eftersom filmen skulle bestå av en stillbild och lite MIDI-musik
  2. Endast jag skulle vilja se den - och då bara för att jag spelas av Gary Oldman

Jag kan inte fatta att jag hittade en så passande bild


Kort sagt så är det fortfarande ganska tråkigt här. När jag inte kollar filmer för att fylla tillvaron alltså. Såg A Clockwork Orange i natt. Hade inte sett den på länge. Den var bra. Stanley Kubrick var allt en speciell regissör. Man måste gissningsvis vara rätt modig för att våga göra en såpass kontroversiell film som Clockwork. Eller ja, i Kubricks fall var nog mod överflödigt, jag tror helt enkelt inte att han brydde sig om vad andra tyckte. Eller, jag vet inte. Bra filmer gjorde han i alla fall. Jag svamlar.

För att byta ämne totalt så har jag gått och funderat på att börja odla nånting, som hobby. Har provat chili tidigare, men det slog inte väl ut i slutändan tyvärr. Vore häftigt att odla jordgubbar. Whoa. Jordgubbar. Den tanken ska jag spinna vidare på. Jordgubbar.


På bilden: jordgubbar

3 kommentarer:

Fru Fleggman sa...

Vet inte om du minns det, men jag odlade jordgubbar på min balkong när jag bodde i lägenhet. Köpte en sån där ampel eller vad det heter som man kan hänga upp, och så tryckte jag ner några plantor däri. Voila!

(inte för att det kom så många jordgubbar men iaf)

Martin G. sa...

Jordgubbar, dyrt och hela köret, du kommer bli rik!

Joakim sa...

Fleggman: Där ser man. Jag funderade på att odla dem inomhus under växtvänlig belysning, i brist på solsken så här års. Måste kanske läsa på en smula; jag vet typ nada om jordgubbar.

Martin: Ja, tänk dig! Jag skulle kunna bli ortens gudfader inom den branschen.